فیلم اسرار ایران که به نویسندگی ، کارگردانی و تهیه کنندگی حامد غنی در سال ۱۴۰۱ پروانه ساخت گرفته بود بعد از یکسال تحقیق پروانه ی ساخت خود را با نام شهر جهانی من تمدید کرد .

حامد غنی گفت : من به همراه گروهم تصمیم داشتیم کل تاریخ ایران را در ۹۰ دقیقه به تصویر بکشیم و موضوع این فیلم مربوط به یک گروه فیلمسازی است که به دنبال ناگفته های تاریخی می گردند و با موضوعات جالبی بر خورد می کنند از جمله اولین نام هایی که روی شهر ها بوده است و چگونگی به وجود آمدن آنها لذا بعد از پژوهش ها و تحقیقات به این نتیجه رسیدم که هر شهری اینقدر تاریخ ناگفته دارد که بهتر است  یک استان  را با تمام توابع و شهرستان های مربوطه را در ۹۰ دقیقه به تصویر بکشیم .

در ابتدا تحقیقات ما مربوط به استان یزد بود چرا که به عنوان اولین شهر خشت خام جهان نام دارد و به ثبت یونسکو نیز رسیده است ضمن اینکه شهری  بسیار زیباست .

حامد غنی در ادامه گفت یکی دیگر از دلایلی که یزد را انتخاب کردم این بود که خودم در یزد به دنیا آمدم و دلیل انتخاب نام فیلم هم همین است .

متاسفانه بعد از یک سال و نیم تحقیق ، پژوهش ، سرمایه و تلاش اینجانب بنا به تورمی که به وجود آمد تمام تلاشمان بی نتیجه مانده است و هیچ مسئول دلسوزی در یزد نیست که به ما کمک کند تا این فیلم که یکسال و نیم وقت و هزینه و تلاش یک تعداد جوان دلسوز را همراه دارد بی نتیجه نماند .

کاش به جای بی محلی و بی میلی نگاه ملی و فرهنگی به این فیلم می کردند تا شهر جهانی من اولین فیلم کاملی باشد در مورد شهر جهانی یزد

  • نویسنده : یزدفردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا